اعلام آمادگی کامل بانک تجارت برای تامین مالی پروژه‌های تاپیکو

در دیدار مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با مدیرعامل بانک تجارت، شرایط همکاری این بانک برای تامین مالی پروژه‌های توسعه‌ای شرکت‌های تابعه هلدینگ تاپیکو بررسی شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، در راستای سیاست‌های هلدینگ تاپیکو در زمینه تأمین مالی پروژه‌های سرمایه‌گذاری، افزایش صادرات، ارزآوری شرکت‌ها و کاهش هزینه‌های مالی، مدیرعامل هلدینگ تاپیکو در 2 ماه اخیر نشست‌های کاری با مدیران صندوق توسعه ملی و مدیران عامل بانک‌های مختلف داشته است.
در ادامه همین روند، هادی اخلاقی مدیرعامل بانک تجارت و معاونان این بانک، میهمان بابک افقهی مدیرعامل تاپیکو و نائب رئیس هیات مدیره این هلدینگ بودند.
در نشست مدیران ارشد بانک تجارت و شرکت سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو)، راهکارهای سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی در پروژه‌های شرکت‌های تابعه تاپیکو مورد بررسی قرار گرفت.
بابک افقهی مدیرعامل تاپیکو در این نشست، برنامه‌های گسترده این هلدینگ برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های توسعه‌ای نفت، گاز و پتروشیمی را ارائه کرد.
افقهی با بیان ضرورت توجه به تکمیل زنجیره ارزش هلدینگ و جایگاه تاپیکو در مجموعه پرتفوی شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، ضرورت توجه به سرمایه‌گذاری در هلدینگ تاپیکو را برای افزایش سود سهامداران و نیز کمک به کاهش کسری تراز عملیاتی تأمین اجتماعی در سال‌های پیش رو مورد تاکید قرار داد و به ظرفیت‌های گسترده سرمایه‌گذاری در این هلدینگ پرداخت.
از سوی دیگر، با توجه به این که هلدینگ تاپیکو با داشتن بیش از ۹۰ شرکت مدیریتی و غیرمدیریتی، سهم بالایی در صنایع نفتی، گازی، پتروشیمی، سلولزی و لاستیک کشور دارد، پروژه‌های توسعه‌ای بزرگی برای این شرکت‌ها لحاظ کرده که اجرای آنها ضمن افزایش درآمد ارزی برای کشور، اشتغال‌زایی گسترده‌ای نیز ایجاد خواهد کرد.
مدیرعامل بانک تجارت نیز در این دیدار که بیش از ۲ ساعت به طول انجامید،ضمن استقبال از همکاری با هلدینگ تاپیکو، خواستار ارائه جزئیات پروژه‌های سرمایه‌گذاری شرکت‌های تابعه این هلدینگ شد تا نحوه تامین مالی آنها در جلسات کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد.

لینک خبر